Motricitatea fina in tulburarile de dezvoltare

Dezvoltarea unui copil trebuie facuta treptat, oferindu-i un cadru adecvat varstei, fara a-l asalta cu informatii pe care creierul lui nu le poate asimila. Creierul copilului trebuie antrenat si stimulat astfel incat procesul de invatare sa fie corelat cu varsta. 

La varsta de 2-3 ani este foarte important sa se acorde atentie dezvoltarii abilitatilor motrice fine: copilul trebuie sa modeleze, sa decupeze, sa sorteze obiecte mici, sa se joace cu diferite texturi. Daca aceste activitati nu se fac la timp, apar probleme de vorbire si apoi probleme de dezvoltare mintala.

Terapia de integrare senzoriala, realizata de specialistii Papillon Clinique, prin metode si cu echipamente specifice, contribuie la:
  • dezvoltare cognitiva,
  • dezvoltarea limbajului
  • controlul emotiilor
  • dezvoltare fizica si creativitate
  • deprinderea abilitatilor sociale.
Beneficiile imediate ale folosirii simturilor in joc contribuie semnificativ la dezvoltarea creierului si se reflecta in dezvoltarea emotionala si cognitiva. Pentru că dezvoltarea emotionala si cea sociala sunt importante, este recomandat ca jocul senzorial sa fie impartasit, adica sa fie impreuna cu cineva.

In copilaria timpurie informatiile din mediul înconjurător sunt primite prin intermediul perceptiei, iar perceptia se face cu ajutorul simturilor si se sedimenteaza la nivelul creierului ca baza de date pentru
procesul de comparare si invatare. 

In practica intalnim copii care au tulburari de dezvoltare care se manifesta prin hipersensibilitate sau hiposensibilitate, care duc la lipsa atentiei sau agitatie, ceeea ce face ca ei sa nu poata parcurge etapele invatarii in mod adecvat. Acestea, in fapt, sunt efectele unei lipse de stimulare sau a unei suprastimulari.

Echipa PAPILLON CLINIQUE foloseste ca metoda de dezvoltare cognitiva si emotionala integrarea senzoriala si jocul senzorial pentru ca fiecare individ sa capete incredere si echilibru in fortele sale, sa
perceapa mediul adecvat si sa poata raspunde constient si promt la stimuli.

Iren A. IONITA- Terapeut de recuperare a copiilor cu TSA la
PAPILLON CLINIQUE